SWCP - Tydzień 4

11.08.2014r. - 17.08.2014r.

   W tym tygodniu skumulowały się jedne z trzech najbardziej wyczekiwanych przeze mnie punktów South West Coast Path:
- Lizard Point
- St Michael's Mount
- Land's End

Po kolei...

- Lizard Point to najdalej na południe wysunięty fragment Wielkiej Brytanii. Samo miejsce nie wyróżnia się niczym szczególnym, poza tablicą informacyjną, z którą nie omieszkałem zrobić sobie zdjęcie.



- St Michael's Mount, wyspa w okolicy Penzance do której prowadzi droga przejezdna tylko w czasie odpływu. Dojazd ma 366m długości, a ja dzięki sprytnej broszurce z tabelami pływów, mogłem suchą nogą przejść na wyspę i z powrotem.

Jest siostrą bliźniaczką Mont Saint-Michel, wyspy znajdującej się w Normandii u wybrzeży Francji. Czyli tak naprawdę po drugiej stornie Kanału Angielskiego. 




   Mała dygresja odnośnie samego kanału. Jego nazwa jest uzależniona od miejsce, z którego się o nim mówi. Brytyjczycy zawsze nazwą go  English Channel (Kanał Angielski) natomiast Francuzi i reszta Europy kontynentalnej  Kanał La Manche (fr. rękaw).   

- Land's End najdalej na zachód wysunięty punkt Anglii i zarazem dla mnie punkt zwrotny w wędrówce. Do tej pory szedłem w stronę zachodzącego słońca, a od teraz będę podążał na wschód. 
Zaraz obok znajduje się "The First and the Last Inn" ( Pierwsza i Ostatnia Karczma).


 
   Przy okazji Pasty wspominałem, że Kornwalia była i jest związana z górnictwem. Oto kilka pozostałości po tym co było:






Poprzedni tydzień                                                                        Następny tydzień


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze pod postami nie wyświetlą się od razu. Dzięki temu zostanę powiadomiony, że post został skomentowany. Po moim przeczytaniu, komentarz w niezmienionej formie trafi na stronę.