Camino del Norte - Dzień 2

19 czerwca 2016r.

Szlaki jakubowe to przede wszystkim szlaki pielgrzymkowe, a na pielgrzymce muszą być ludzie. Wybierając Camino del Norte byłem świadomy, że jest to trudny szlak i zarazem mniej uczęszczany. Według statystyk w 2015 roku Camino Frances (najbardziej znany i popularny szlak) przeszło ponad 172 tysiące ludzi, natomiast Norte już tylko 15 tysięcy. Liczby te miały bardzo duże odzwierciedlenie w rzeczywistości i jak dodamy do tego okres, w którym szedłem (czerwiec/lipiec) to uzyskamy praktycznie pusty szlak. Dziennie spotykałem może 10-15 pielgrzymów i tylko z niektórymi nawiązałem jakąś interakcję.

Punkt z wodą i pieczątką, którą można było wbić do paszportu pielgrzyma.

Przykładem ludzi, którzy na dłużej zapadli mi w pamięć byli Griselda i Jorge, małżeństwo z Katalonii. Niesamowicie pozytywni i otwarci ludzie. Ja uczyłem ich liczyć do dziesięciu po polsku, a oni mnie po katalońsku.


 

W czasie tego dnia zaskoczył mnie widok takiej tablicy:


A zaraz obok pojemnik z cydrem i słoik z pieniędzmi:


Może się mylę, ale w Polsce coś takiego nie przetrwałoby nawet godziny. Chciałbym się mylić...
Z powodu upału, tak już drugiego dnia zrobiło się nieznośnie gorąco, oraz dużej odległości do noclegu nie kupiłem cydru i nie wspomogłem lokalnego biznesu :P

Uwaga! Ważny moment!
Teraz przed Wami nocleg po drugim dniu podróży. Co w nim jest takiego niezwykłego? Otóż jest to jedna z czterech nocy kiedy spałem w namiocie :D Przez całą wędrówkę niosłem trzykilogramowy namiot i użyłem go mniej niż pięć razy. Resztę noclegów spędziłem w Albergue'ach.


W tej historii również śmieszne jest miejsce jego rozbicia. Była to niedziela około godziny 21, byłem w "górach" do najbliższej miejscowości miałem przynajmniej 10km. Najlepszą lokalizacją wydała mi się droga. Myślałem: " Jest niedziele, późny wieczór, na pewno nikt do rana nie będzie tędy jeździł, założę obóz na drodze, bo jest równa." Na moje szczęście sam siebie nie posłuchałem. Po kilkunastu minutach przejechało pierwsze auto, a zaraz po nim jeszcze kilka następnych :)


Poprzedni dzień                                                                                     Następny dzień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze pod postami nie wyświetlą się od razu. Dzięki temu zostanę powiadomiony, że post został skomentowany. Po moim przeczytaniu, komentarz w niezmienionej formie trafi na stronę.